Oferty na dostarczenie dla Gdańska 18 standardowych i 12 przegubowych pojazdów zasilanych energią elektryczną zostały już złożone. Zwraca uwagę, że najbardziej korzystne warunki dla dostawy mniejszych jednostek przedstawiła węgierska firma, znana producentka elektrycznych autobusów pod marką Ikarus. Z kolei dla dłuższych pojazdów najlepszą propozycję zaproponował turecki producent. Sumując koszt całej floty, wyniesie on blisko 100 mln zł.
Rok bieżący obchodzimy jako piętnastą rocznicę wycofania z eksploatacji ostatniego modelu Ikarusa. To zdarzenie przypieczętowało koniec ery autobusów o wysokim podwoziu w Gdańsku. Wygląda jednak na to, że ta renomowana marka może powrócić na gdańskie drogi.
Z ofertami na dostawę 18 krótkich i 12 długich autobusów elektrycznych wychodzą teraz różni producenci. Dzięki temu, gdańscy mieszkańcy mogą spodziewać się nowoczesnej i ekologicznej zmiany w miejskim transporcie.