Po przerwie trwającej kilka lat z powodu pandemii, wróciły zapierające dech w piersiach pokazy mody i biżuterii z bursztynu – kluczowy element Międzynarodowych Targów Bursztynu i Biżuterii Amberif. Formuła Amberif Vibes jest teraz bardziej dynamiczna, a dodatkowo zmieniono miejsce jej prezentacji – w tym roku odbyło się to w niespodziewanym miejscu, a mianowicie w food hallu Montownia. Ale jak ta gastronomiczna lokalizacja poradziła sobie podczas pokazów? Co zaprezentowano tego wieczoru za sprawą artystów i projektantów?
Atmosfera czwartkowej gali, pełnej swobodnej atmosfery, przyciągnęła w miejsce żywiołowych sympatyków mody i bursztynu do food hallu. Wśród gości obecni byli zarówno przedstawiciele branży jubilerskiej, jak i projektanci z Trójmiasta, reprezentanci świata biznesu oraz wielbiciele modowych trendów.
Zainteresowanie konkursem Amberif Design Award przekroczyło wszelkie oczekiwania, co potwierdza rekordowa liczba złożonych prac. Na konkurs zgłosiło się 229 artystów z 32 krajów na całym świecie, którzy przysłali łącznie 295 prac o tematyce „Symbol nadziei”. W rywalizacji o kwalifikację do wystawy i nagrody wzięli udział twórcy nie tylko z Europy, ale również z tak odległych miejsc jak Australia, Argentyna, Chiny, Iran, Kanada, Malezja, Meksyk, Nowa Zelandia, USA, Sri Lanka czy Zjednoczone Emiraty Arabskie. Tymczasem drugi konkurs – Amberif Selection, który towarzyszy targom od 1995 roku, poświęcony był prezentacji najwybitniejszych projektów biżuterii wykonanej z bursztynu bałtyckiego.